Coronacrisis: hoe gaat Woonlinie hiermee om?

Publicatiedatum: 01-04-2020

De corona-uitbraak raakt ons allemaal. Wij vinden de gezondheid van u en onze medewerkers erg belangrijk. Ook wij willen het besmettingsgevaar zoveel mogelijk beperken en nemen daarom een aantal maatregelen. Wat betekent dat voor u als huurder?

 

Wij blijven voor u bereikbaar
Wonen is een eerste levensbehoefte. Daarom vinden we het belangrijk om door te gaan met ons werk waar dat kan. Wel passen we ons aan. Onze kantoren zijn gesloten, maar u kunt ons gewoon bereiken:

  • Bel ons via 088 - 520 4000. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
  • Of stuur een e-mail naar infowoonlinienl

Ook kunt u zelf online makkelijk en snel uw huurzaken regelen
Met het klantportaal MijnWoonlinie maken we de dienstverlening voor u eenvoudiger. Zo kunt u uw huurovereenkomst 24/7 zelf bekijken en medehuurders in- of uitschrijven, uw huur opzeggen of een reparatieverzoek doen.

Gezondheid staat voorop
Ook wij willen voorkomen dat meer mensen ziek worden door het coronavirus. Onze medewerkers werken daarom zoveel mogelijk vanuit huis. Werk dat geen spoed
heeft stellen we uit. Wij vragen daarvoor uw begrip. Zo dragen we allemaal bij aan het inperken van het virus.

Wat doen wij zolang de RIVM-richtlijnen gelden?
Wij nemen deze maatregelen:
• We volgen alle gezondheidsregels van het RIVM om verdere verspreiding tegen te gaan.
• We houden minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.
• We werken zoveel mogelijk thuis.

Werk in een woning gaat door als:
• u en onze medewerkers en/of aannemers niet ziek zijn;
• het om een spoedreparatie gaat;
• een afstand van minimaal 1,5 meter tussen mensen mogelijk is.

Onderhouds- en bouwwerkzaamheden gaan zoveel mogelijk door
Ook hier houden we ons aan de RIVM-richtlijnen. De gezondheid van u en onze medewerkers staan voorop. We bekijken welke werkzaamheden door kunnen gaan, waarbij een afstand van minimaal 1,5 meter tussen mensen mogelijk is. Dat kan bij nieuwbouw, in leegstaande huizen en aan de buitenkant van huizen, zoals in het geval van schilderwerk en isolatie van de woning.

Verhuizingen gaan door als:
• u of onze medewerkers niet ziek zijn;
• een afstand van minimaal 1,5 meter tussen mensen mogelijk is;
• we de opname kunnen doen in een lege woning;
• we zaken ook digitaal (bijvoorbeeld per e-mail of telefoon) met u kunnen regelen.

Zoekt u een woning?
Wij verhuren onze huurwoningen via www.woongaard.com. Houd deze website goed in de gaten voor het laatste nieuws en vrijkomende woningen.

Ontmoetingsruimtes in woon(zorg)ruimtes tijdelijk niet gebruiken
De ontmoetingsruimtes in onze woon(zorg)complexen zijn momenteel gesloten voor gebruik van bijeenkomsten. Dit om verspreiding te voorkomen. 

Kunt u de huur mogelijk niet betalen als gevolg van de coronacrisis? 
Bijvoorbeeld omdat u werkt als zzp’er en nu geen inkomen heeft. U momenteel werktijdverkorting of ontslag heeft gekregen. Of omdat u op basis van een nulurencontract (bijvoorbeeld omdat u in de horeca werkt) nu tijdelijk geen salaris ontvangt. We gaan graag samen met u in gesprek, om samen een passende oplossing te zoeken. U leest hier meer informatie.  

Let goed op elkaar. Houd contact!

Ook in deze periode is het goed om in contact met elkaar te blijven door elkaar te bellen en te mailen. Of gebruik social media. Onze medewerkers bellen deze periode veel huurders in onze woonzorgcomplexen om te vragen hoe het gaat. 

We wensen u veel sterkte in deze vreemde periode. Zorg goed voor uzelf en voor anderen!

Deze maatregelen gelden t/m 28 april 2020.

Meer informatie?
Wij vragen u voor de laatste informatie regelmatig te kijken op:
www.rivm.nl
www.ggdwestbrabant.nl
www.ggdgelderlandzuid.nl

 

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden