Huurverhoging

Woonlinie kan uw huur om verschillende redenen verhogen door: 

Jaarlijkse huurverhoging  Ieder jaar verhogen we op 1 juli de huur. Dat is nodig om te investeren in onze bestaande woningen, nieuwbouw en leefbaarheid. De overheid bepaalt hoeveel de huren mogen stijgen. Vóór 1 mei van ieder jaar ontvangt u van ons een brief met daarin uw nieuwe huurprijs.
Servicekosten Woonlinie kan ieder jaar de servicekosten aanpassen. We kijken naar de kosten van het jaar ervoor, voor bijvoorbeeld onderhoud van gemeenschappelijke ruimtes en tuinen, verwarming en verlichting van gebouwen. Hierbij verrekenen we de door u betaalde voorschotten met de werkelijke kosten. Heeft u teveel betaald, dan ontvangt u geld terug. Heeft u meer verbruikt dan vooraf ingeschat, dan ontvangt u van ons een extra rekening.
Woonverbetering  

Uw huur kan ook stijgen direct nadat wij uw woning hebben verbeterd. Bijvoorbeeld als er een schutting is geplaatst of als u zelf zonnepanelen heeft aangevraagd. 

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden